سئو و بهینه سازی وب سایت

الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layout

در این بخش از آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت وب مدار، قصد توصیف الگوریتم Page Layout و سوالات رایج پیرامون آن را داریم. به امید آن که برایتان مثمر ثمر واقع شود.
این الگوریتم نسبت به شناسایی و جریمه وب‌سایت‌هایی که در خود تبلیغات آزاردهنده دارند طراحی شده است. این تبلیغات ممکن است به صورت پاپ‌آپ، فلشی و یا در بین پست‌ها قرار داشته باشند که علاوه بر کاهش لود سایت و ایجاد مشکل در پیدا کردن مطلب اصلی، موجب آزار بیننده نیز می‌شود. گوگل با استفاده از الگوریتم پیج لایوت به مبارزه با چنین وب ‌سایت‌هایی می‌پردازد.
دربسیاری از سایت ها برای تامین هزینه های سایتشان از تبلیغات استفاده می کنند تا بتوانند هزینه سایت خود را تامین کنند ولی در برخی موارد این تبلیغات ها بسیار زیاد شده و باعث آزار کاربران می شود که این الگوریتم به دنبال اینگونه سایت ها می گردد و با جریمه کردن آنها، این سایت ها را از دید کاربران دور نگه می دارد تا کاربران بتوانند نتایج بهتری را برای جستجو های خود پیدا کنند.
گوگل با آپدیت الگوریتم طرح بندی خود (Page Layout Algorithm)، به نوعی به مدیران سایت ها و وب مسترها هشدار داد که از تبلیغات بسیار زیاد در سایت جلوگیری کنند.
هدف گوگل از این آپدیت این است که به محتوای سایت خود نسبت به تبلیغات ، بیشتر اهمیت بدهید ،کاری کنید که کاربران جذب محتوای شما باشند، تا به حال مشاهده کرده اید که سایتی را در گوگل جستجو می کنید و وارد آن میشود، اما باید کلی سایت را بگردید تا محتوای مورد نظر خود را از سایت پیدا کنید، به دلیل اینکه سایت مورد نظر دارای تبلیغات بسیار زیادی است. اما این برای گذشته بود و گذشته ها گذشته است . گوگل از امروز با این نوع سایت ها برخورد جدی می کند.
گوگل این الگوریتم را بر اساس نظرات و خواسته های کاربران خود که در مدت های گذشته ، پیغام هایی برای شکایت از این سایت ها داده بوند ، ایجاد و بروز رسانی کرد ، کاربران از وجود یک جنگل لینک و تبلیغات در سایت خسته می شوند، از این پس گوگل این خستگی را می فهمد و رتبه سایت مورد نظر را شدیدا کاهش خواهد داد.
این الگوریتم در سایت هایی که تبلیغاتی بسیار زیادی ندارند، هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت، چون بالاخره تبلیغات یکی از اصول اینترنت و تجارت الکترونیک می باشد، گوگل اصلا چنین چیزی را نمی خواهد، تنها هدف گوگل این است که زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود بدون هیچگونه تکان دادن اسکرول (scrolling) محتوای شما را مشاهده کند.
پیج لایوت (Page Layout) الگوریتم وسیعی مانند پاندا و یا پنگوئن نیست بلکه این الگوریتم ایجاد شده است که سایت هایی که تبلیغات آزار دهنده در سایت خود دارد جریمه کند.
اگر سایت شما هم دارای تبلیغات بسیار زیاد و بزرگی در اول صفحه می باشد، سعی کنید تا زمانیکه خزنده گوگل وارد سایت شما می شود، آن را اصلاح کنید در غیر اینصورت گوگل، شما را از اتوبوس خود ، بیرون خواهد انداخت.

به طراحی بی اعتنایی نکنید

اگر شما با سایتی که در هم بر هم و بسیار شلوغ است و در این صفحه شلوغ تبلیغات زیادی وجود دارد ، انتظار اعتماد کاربران را به خود دارید کاملا در اشتباه هستید ، قرار دادن تبلیغات در هدر سایت تنها در صورتی ممکن می شود که شما از آن ها به صورت هوشمندانه استفاده کرده اید و اگر شما در بالای سایت خود از تبلیغات بزرگ و برجسته ای استفاده کرده اید مطمئن باشید که گوگل با شما برخورد خواهد کرد. به عبارتی دیگر ، گوگل به طراحی سایت نیز رتبه می دهد.

اسلایدرها مورد هدف این الگوریتم نیست

اسلایدر ها و معمولا عناصری که با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد می شوند ، گوگل آن ها را مورد تاثیر قرار نخواهد داد ، به عبارتی دیگر Page Layout Algorithm کاری به کار جاوا اسکریپ ندارد.
این را هم بدانید که گوگل اعلام کرده است که از بین هر ۱۰۰ سایت، ۱ سایت مورد هجوم این الگوریتم قرار گرفته است.
سپاس از حسن توجه تون، امیدوارم مطالب بیان شده، مفید واقع شده باشد.


مجید پورسادات
مدرس دوره ciw و سئو و بهینه سازی وب سایت مجتمع فنی تهران طراح و برنامه نویس وب و سئو کار

بدون دیدگاه

    **ایمیل شما منتشر نخواهد شد**