
متا تگ
در این مقاله امروز از سایت وب مدار در خدمت شما هستیم با آموزش متا تگ ها که در سئو و بهینه سازی وب سایت شما بسیار موثر است پس با ما همراه باشید.
متا تگ چیست؟
زمانیکه یک موتور جستجو مثل گوگل صفحه شما را پیدا می کند. باید آن را فهرست کند ( آن را به بانک اطلاعاتی قابل جستجوی خود اضافه کند ) البته همراه با اطلاعاتی از سایت شما. اکنون موتورهای جستجوی زیادی از برچسبهای استفاده می کنند. که به شما اجازه می دهد کلمات کلیدی و توصیف صفحه خود را در آن قرار دهید این به شما کنترل بیشتر می دهد تا صفحه شما در طول یک جستجو چگونه نمایش داده شود و اغلب باعث ترافیک بیشتر به سایت شما می شود.
زمانیکه یک کاربر در حال جستجو با موتور جستجویی که از برچسبهای متا و کلمات کلیدی پشتیبانی می کند می باشد اگر از کلمات کلیدی یا برچسبهای متای موجود در سایت شما به عنوان عبارات مورد جستجو استفاده کند ممکن است سایت شما با آن تیتر در لیست ظاهر شود و در زیر این تیتر مقداری یا تمام کلماتی که شما در توصیف صفحه خود در برچسبهای متا قرار داده اید قرار گیرد بهتر است که توصیف صفحه دارای بیش از ۲۰۰ کاراکتر (حروف و ..) نباشد.
متا تگ ها ، تگ هایی می باشند که قابل رویت توسط کاربران نمیباشد و بیشتر برای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو ( سئو ) می باشند .
در نتیجه استفاده از متاتگ ها میتونه اعتبار سایت رو در بین موتور های جستجو بالا ببره و در نتیجه باعث افزایش رنکینگ سایت خواهد شد .
در این پست قصد دارم این متاتگ ها رو تقریبا به طور کامل توضیح و کاربرد آنها رو بیان کنم …
توجه : تمامی متاتگ های معرفی شده در زیر , باید در بین دو تگ
۱ – متاتگ زیر برای معرفی و تغییر یونیکد به utf-8 ( دربرگیرنده زبان فارسی ) میباشد و حتما باید در صفحات نوشته شود .
متاتگ زیر برای معرفی و تغییر یونیکد به utf-8 برای html5 :
1 | <meta charset="utf-8"> |
متاتگ زیر برای معرفی و تغییر یونیکد به utf-8 برای دیگر ورژن ها :
1 | <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8"/> |
۲ – متاتگ زیر برای درج نام نویسنده به کار میرود .
1 | <meta name="author" content="نام نویسنده اینجا قرار گیرد"> |
۳ – متاتگ زیر برای درج شرحی در مورد سایت شما میباشد . مثلا برای یک سایت سئو و بهینه سازی وب سایت میتواند چنین باشد : دانلود سئو و بهینه سازی وب سایت شما به صورت تضمینی
توجه : شرح میتواند فارسی و انگلیسی باشد . ضمنا از ۶۰ کارکتر ( حرف ) بیشتر نباشد .
1 | <meta name="description" content="شرح مختصری از سایت اینجا قرار گیرد"> |
۴ – متاتگ زیر برای درج کلمات کلیدی یک سایت می باشد که باید با علامیت ( , ) از هم جدا شوند . مثلا برای یک سایت سئو : سئو, سئو سایت , سئو وب سایت , سئو وب
توجه : کلمات کلیدی میتواند فارسی و انگلیسی باشد . ضمنا حداکثر ۱۰ کلمه کلیدی بیشتر نباشد .
1 | <meta name="keywords" content="کلمات کلیدی سایت اینجا قرار گیرد"> |
۵ – متاتگ زیر برای درج کپی رایت و حق چاپ و نشر صفحات وب می باشد . مثلا ( وب مدار CopyRight By )
توجه : متن میتواند فارسی و انگلیسی باشد .
1 | <meta name="copyright" content="متن مورد نظر اینجا قرار گیرد"> |
۶ – متاتگ زیر تعیین کننده دوره ی بازدید از سایت توسط موتور های جستجو می باشد . یعنی موتور های جستجو هر چند وقت یکبار به سایت شما سرزده و مطالب رو ذخیره نمایند .
توجه : این مدت میتواند بر حسب روز و یا ماه باشد .
1 2 | <meta name="revisit-after" content="7 days"> <!-- برای 7 روز --> <meta name="revisit-after" content="1 month"> <!-- برای 1 ماه --> |
۷ – متاتگ زیر به ربات های گوگل دستور میدهد تا وب سایت شما توسط گوگل ذخیره و آرشیو نشود . ( طبیعتا برای سایت هایی می باشد که نمیخواهند مطالبشان در گوگل نمایش داده شود )
1 | <meta name="googlebot" content="noarchive"> |
۸ – متاتگ زیر به تمامی موتور های جستجو اجازه ی دنبال کردن لینک ها و ذخیره صفحات را میدهد .
1 | <meta name="robots" content="all"> |
۹- در متاتگ زیر صفحه وب شما index نخواهد شد و همچنین لینک های صفحه پیگیری نخواهد شد .
1 | <meta name="robots" content="noindex, nofollow"> |
۱۰ – در متاتگ زیر صفحه شما index و لینک های صفحه پیگیری می شوند . ( پیشنهاد میشود )
1 | <meta name="robots" content="index, follow"> |
۱۱ – متاتگ زیر باعث میشود که هم صفحات شما index نشود و هم لینک های صفحه پیگیری نشود .
1 | <meta name="robots" content="none"> |
نکته مهم برای موارد ۸ تا ۱۱ :
منظور از پیگیری نشدن لینک ها , یعنی تمامی لینک هایی که در وب سایت خود به کار برده اید رو تبدیل به Nofollow میکند . همان طور که در پست های قبل تر در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل صحبت کرده بود , این کار بسیار مفید خواهد بود . یعنی حتما باید تمامی لینک های بکاررفته در وب سایت به صورت Nofollow باشند .
۱۲ – متاتگ زیر مشخص کننده زبان وب سایت شما میباشد . مثلا fa برای فارسی , en برای انگلیسی و …
1 | <meta name="language" content="زبان مورد نظر اینجا قرار گیرد"> |
۱۳ – متاتگ زیر دربرگیرنده موضوع کلی سایت شما میباشد . استفاده از این کد باعث می شود تا موتورهای جستجو وبسایت شما را در موضوعات مرتبط خود به نمایش بگذارند .
1 | <meta name="classification" content=" موضوع وبلاگ یا وبسایت اینجا قرار گیرد"> |
۱۴ – متاتگ زیر نوع دسترسی کاربران را مشخص میکند که بازدیدکنندگان سایت قرار است از چه سطحی باشند و شامل ۳ مقدار زیر میباشد .
global دسترسی جهانی
local دسترسی محلی ( محدود به یک منطقه )
iu دسترسی غیر عمومی و کاملا خصوصی
1 | <meta name="distribution" content="یکی از 3 مقدار بالا در اینجا قرار گیرد"> |
۱۵ – متاتگ زیر برای مشخص کردن نرم افزاری که با آن سایت را طراحی نموده اید می باشد . مثلا dreamweaver یا frontpage و …
1 | <meta name="generator" content="نام نرم افزار در اینجا قرار گیرد"> |
۱۶ – متاتگ زیر به موتورهای جستجو فرمان میدهد که از چه تاریخی به بعد , دیگر این صفحه به روز نمیشود و نیازی به ذخیره سازی صفحه توسط موتور جستجوگر نیست . به طور عامیانه منظور همان تاریخ انقضای صفحه می باشد .
به عنوان مثال : tue, 01 Jun 2010 و یا tue, 01 Jun 2010 19:45:00 GMT
1 | <meta name="expires" content="تاریخ انقضای صفحه در اینجا قرار گیرد"> |
۱۷ – متاتگ زیر باعث میشود که در مدت زمان مشخص و به صورت دوره ای , صفحه مورد نظر رفرش ( Refresh ) شود . مثلا اگر عدد ۲۰ را وارد نمایید , هر ۲۰ ثانیه , صفحه رفرش میشود .
1 | <meta http-equiv="refresh" content="مدت زمان رفرش بر حسب ثانیه در اینجا قرار گیرد"> |
۱۸ – متاتگ زیر دقیقا مثل شماره ۱۷ میباشد با این تفاوت که پس از مدت زمانی که برای آن تعیین شده , به سایتی که معرفی میکنید , انتقال پیدا میکند .
1 | <meta http-equiv="refresh" content="زمان بر حسب ثانیه; URL=http://webmadar.ir"> |
۱۹ – متاتگ زیر برای ذخیره سازی کل مطالب صفحه در حافظه ی موقت میباشد که شامل ۴ مقدار زیر است :
public : محتوای شما در حافظه مشترک تمام کاربران یک سیستم ذخیره می شوند.
private : محتوای شما تنها در حافظه نام کاربری شما ذخیره می شود.
no-Cache : هیچ ذخیره ای از محتوای شما در حافظه صورت نمی گیرد.
no-Store : در محدوده زمانی کوتاهتری محتوای شما ذخیره و نگهداری می شوند و به صورت آرشیو در نمی آیند.
1 2 3 4 | <meta http-equiv="Cache-control" content="public"> <meta http-equiv="Cache-control" content="private"> <meta http-equiv="Cache-control" content="no-cache"> <meta http-equiv="Cache-control" content="no-store"> |
۲۰- متاتگ زیر باعث میشود تا وب سایت شما بهترین حالت نمایش را در موبایل و تبلت داشته باشد و استفاده از این تگ بسیار پیشنهاد میشود .
1 | <meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0"> |
سلام.وبسایت خیلی خوب و جامعی
دارید.ممنون
ما در زمینه درب های ضد سرقت و ضد حریق فعالیت
می کنیم.خوشحال میشوم از وبسایت ما دیدن کنید
مفید مثل همیشه
موفق و سربلند باشید