سئو و بهینه سازی وب سایت

نکات لازم در جستجو و انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی

نکات لازم در جستجو و انتخاب کلمات کلیدی

امروز قصد داریم در بخش آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت، پیرامون یکی از قدم های اصلی و اولیه در مبحث بهینه سازی وب سایت صحبت کنیم. جستجوی کلمات کلیدی یکی از مهمترین موارد در هر سایت است.  پیدا کردن کلمه کلیدی برای سئوکاران در ابتدا کمی گیج کننده است. از این جهت این مبحث مهم به نظر می رسد زیرا اگر دقت و تجربه کافی را در انتخاب کلمه کلیدی بکار نگیرند، چه بسا در عین دشواری (وجود رقیب های فراوان) به مقصود خود نیز نرسند. ما می خواهیم به طور کامل و ساده این مساله را برای همیشه تمام کنیم پس اگر می خواهید از این مشکلات و دودلی ها دور شوید بقیه مقاله را دنبال کنید.

کلمات کلیدی

نکات لازم در جستجو و انتخاب کلمات کلیدی

مهمترین مساله برای افرادی که می خواهند یک وب سایت راه اندازی کنند جستجوی کلمات کلیدی است.
فرض کنید شما یک سایت رسمی دارید که در این سایت بخشی به عنوان فروشگاه هم وجود دارد که می خواهید محصولاتتان را از این طریق به فروش برسانید ولی درباره سایت و مدیریت محتوا اطلاعات چندانی ندارید.
شما می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان یافتن کلمات کلیدی، کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود را بیابید؛ در حوزه کسب و کار شما از چه کلماتی بیشتر استفاده می شود. ولی این دلیل بر این نمی شود که شما از کلمات رقابتی استفاد کنید وچون در بسیاری از موارد این کار به ورشکستگی شما می انجامد، ولی اگر به چند نکته توجه نمایید،  استفاده بهتر و بهینه سازی وب سایت خوبی خواهید داشت.
۱) نباید از همان ابتدا سراغ کلمات کلیدی رقابتی بروید زیرا این کار باعث صرف زمان و هزینه زیادی می شود و همانطور که سود خوبی برای شما خواهد داشت، در زمانی که حتی به صفحه ۲ گوگل قرار بگیرید، شما این سود را تا حدودی از دست خواهید داد و برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد پیشنهاد می شود همزمان با چندین کلمه کلیدی متوسط بالا بیایید که اگر این کلمات برای شما ورودی داشته باشد می تواند در شروع کار، بهترین نوع کلمات انتخابی باشد.
۲) بعضی افراد بر این باور هستند که اگر کلمه کلیدی کوتاهی را بالا بیاورند در تمامی جستجو ها در بالاترین نتایج  گوگل نمایش داده می شوند ولی اگر کمی این کلمات را جستجو نمایید متوجه می شوید در اکثر مواقع چنین موردی امکان پذیر نخواهد بود. برای مثال اگر سایت شما بر روی کلمه کلیدی دانلود در نتایج برتر گوگل نمایش داده شود دیگر دلیلی ندارد که در جستجو های دانلود نرم افزار، دانلود فیلم و سایر نمونه هایی از این قبیل بالا بیاید.
۳) از کلمات کلیدی کلی مانند تزیینی استفاده نکنید زیرا به غیر از مبتدیان حوزه اینترنت کسی چنین جستجویی را انجام نخواهد داد.
۴) از اسامی اشخاص یا برند ها را در سایت خود استفاده نکنید زیرا کسی که مثلا نام مهندس حشمتی را جستجو می کند قطعا به برنامه های تغذیه سایت شما توجهی نخواهد کرد و پس از متوجه شدن اینکه این سایت متعلق به ایشان یا آن برند نیست آن را ترک خواهد کرد و این نیز موجب آسیب به سایت شما شده و اصطلاحا افزایش bounce rate را در بر خواهد داشت.

حالا با توجه به این مطالب برای انتخاب کلمه کلیدی خود به شکل زیر کمک بگیرید:

۱) درباره موضوع سایتی که می خواهید روی آن فعالیت کنید اطلاعات جمع کنید که اگر این سایت برای خودتان است کار برایتان خیلی آسان تر می شود؛ در این حوزه کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید مثلا اگر سایت شما یک سایت دانلود موزیک است می تواند از کلمات کلیدی دانلود آهنگ های جدید یا دانلود آهنگ با لینک مستقیم استفاده کنید .
۲) می توانید درباره حوزه کاری خود در گوگل سرچ کنید تا ببینید رقبای شما در این حوزه از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند.
۳) استفاده از ابزارهای رایگان یافتن کلمات کلیدی که به تفصیل درباره آن ها بعدا توضیح داده خواهد شد، استفاده نمایید.

در آخر توصیه می شود کلمات کلیدی کم ترافیک را برای بازدید بیشتر سایت خود انتخاب کنید تا در یک سیکل تقریبا ثابتی قرار بگیرید و برای رشد و توسعه کسب و کارتان بعدها روی کلمات کلمات کلیدی فعالیت نمایید.

سپاس از حسن توجه تون، امیدوارم مطالب مطرح شده مفید واقع شده باشند.


سید یوسف حشمتی
کارشناس سئو و بهینه سازی وب سایت - برنامه نویس، طراح و توسعه دهنده صفحات وب و وب اپلیکیشن

بدون دیدگاه

    **ایمیل شما منتشر نخواهد شد**