سئو و بهینه سازی وب سایت

آموزش فعال سازی گوگل آنالیتیکس

آموزش فعال سازی گوگل آنالیتیکس

امروز با موضوعی دیگر از سایت سئو و بهینه سازی وب سایت وب مدار در رابطه با آموزش راه اندازی گوگل آنالیتیکس در خدمت شما همراهان گرامی هستیم. گوگل آنالیتیکس یکی دیگر از ابزار های مهم و پر طرفدار موتور جستجو گوگل برای تجزیه و تحلیل وب است که در اختیار کاربران قرار گرفته شده است و اگر بخواهیم تعریفی به طور خلاصه از آن بگوویم وظیفه ی این ابزار اطلاعات ترافیکی وب سایت شما را گزارش می کند که گوگل این سرویس را در ماه نوامبر ۲۰۰۵ راه اندازی کرد. کاربران هم اکنون می توانند با ردیابی کیفیت صفحه فرود و بررسی هدف هایشان، کمپین های آنلاین را بررسی کنند.در واقع رویکرد گوگل آنالیک این است که داده های دقیق و سطح بالایی را برای کاربر معمولی نشان دهد و اطلاعات عمیق تر را در مجموعه گزارش قرار می دهد.
در این بخش می خواهیم روش راه اندازی این ابزار مهم را با هم مرور کنیم که برای این کار لازم است که شما یک اکانت جیمیل داشته باشید. ما با فرض این که شما یک حساب جیمیل فعال دارید آموزش را شروع می کنیم.خب در ابتدا وارد صفحه ی رسمی گوگل آنالیتیک به آدرس https://www.google.com/analytics شوید و بعد از ورود بر روی SIGN IN کلیک کنید.
فعال سازی گوگل آنالیتیک
و از از روی منوی باز شده روی گزینه ی Google Analytics کلیک کنید.در صورتی که در این مرحله آدرس ایمیل و پسورد جیمیل خود را به درستی وارد کنید وارد صفحه ی زیر می شوید که برای شروع فعال سازی باید روی گزینه ی sign up کلیک کنید. در این قسمت سه مرحلۀ راه‌اندازی گوگل آنالیتیک برای شما نمایش داده خواهد شد.
فعال سازی گوگل آنالیتیک
در این بخش در همان ابتدا از ما سوال میشود که قصد آنالیز یک وب سایت را دارید یا یک اپلیکیشن موبایل؟ در این جا هدف ما آنالیز اطلاعات مربوط به وب سایت می باشد. در ادامه این قسمت لازم است نام حساب آنالیتیکس خود را انتخاب کنید، نام وب سایت و آدرس دامنه خود را بنویسید، نوع فعالیت سایت خود را مشخص کنید و کشور و محدوده زمانی ایران و +۳:۳۰ Tehran را انتخاب کنید.در ادامه همین صفحه هم مشخص می‌کنید که اطلاعات تحلیلی شما تا چه حد در دسترس گوگل باشد.البته بهتر است که ما تمامی این گزینه ها را مخصوصا گزینۀ Benchmarking که به شما اجازه می‌دهد که در آینده اطلاعات وب سایت خود را با بقیه سایت ها مرتبط مقایسه کنید، تیک بزنید و در انتها روی Get Tracking ID کلیک کنید.
فعال سازی گوگل آنالیتیک
بعد از مطاله شرایط و قوانین ذکر شده روی گزینه I Accept کلیک کنید تا کد اختصاصی شما داده شود که باید این کد را در بین تگ باز و بسته ی Head سایت خود قرار دهید. البته طبق توصیه ای که سایت گوگل دارد بهتر است کد در Head سایت قرار داده شود تا در صورتی که سایت به صورت کامل بارگزاری نشد کد گوگل آنالیتیک خوانده شود، در صورتی که سیستم مدیریت محتوا های جوملا یا وردپرس استفاده می نمایید باید ابتدا فایل های قالب خود را پیدا کنید و سپس کد زیر را در تگ head قالب خود اضافه کنید، در زمینه قرار دادن کد گوگل آنالیتیک در سیستم مدیریت محتوا های مختلف مقالات زیادی منتشر شده است مثلا شما با افزونه ی Insert Headers and Footers همان کدی را که در قسمت مرحله قبل دریافت کرده اید را وارد این قسمت می کنید و سپس ذخیره را می زنید.الببه این کار را بدون افزونه به صورت مستقیم نیز می توانید انجام دهید.
فعال سازی گوگل آنالیتیک
بعد از قرار دادن کد در Head سایت می توانید از ابزار گوگل آنالیتیک استفاده کنید.شما با بررسی آمار ارقام وب سایت خود می توانید برای بهینه سازی وب سایت خود قدم های موثری بردارید.امیدوارم این مطلب نیز برای شما مفید واقع شود.


مجید پورسادات
مدرس دوره ciw و سئو و بهینه سازی وب سایت مجتمع فنی تهران طراح و برنامه نویس وب و سئو کار

بدون دیدگاه

    **ایمیل شما منتشر نخواهد شد**